Czerwona, żółta czy zielona? Jaka papryka jest najlepsza.

Czy ktokolwiek z Was zastanawiał się czym różnią się od siebie papryki, poza oczywiście swoim kolorem? Kiedyś też mnie to nie interesowało, a okazało się że każda z nich ma swoje inne wartości odżywcze. Dziś napiszę o właśnie tych różnicach.






Czerwona. Witamina C jest odpowiedzialna za walkę z wirusami. Najwięcej jest jej właśnie w czerwonej papryce. Ma też duże pokłady witaminy A. Taka papryka pokrywa nasze zapotrzebowanie na witaminę C w 150%, ma jej ponad 10 razy więcej niż popularna cytryna ;) Za jej czerwony kolor odpowiada też duży wkład beta - karotenu, poza tym jest bogata w rutynę, dzięki czemu zapobiega różnym chorobom serca.


Zielona. Jest bogatym źródłem kwasu foliowego, który jak wiadomo zaleca się spożywać kobietom w ciąży. Poza tym jest nisko kaloryczna, 100g takiej papryki ma około 15 kalorii. Dobrze wpływa tez na nasz nastrój i jest ważnym składnikiem odżywczym który poprawi parametry krwi.

Żółta. Najwięcej w niej witaminy E i B6. Wspomaga ona bardzo rozwój mięśni i zapobiega chorobom układu nerwowego. Natomiast witamina B6 jest składnikiem który pomaga spalić tkankę tłuszczową, oraz przeciwdziała bólom naszych stawów. Jakby tego było mało reguluje ciśnienie naszej krwi, co jest bardzo ważne :) Dodatkowo! Zawiera też luteinę, która w skrócie poprawia nasz wzrok.

Opisałam tylko trzy 'główne' rodzaje papryki, chociaż mamy ich o wiele, wiele więcej i napisanie o nich zajęło by mi chyba całe wieki :) Mam nadzieje, że post jest przydatny i zaciekawi kogoś :) Przeciętny człowiek raczej nie zwraca uwagi na takie rzeczy, a sądzę, że powinniśmy się na tym skupić:)

Który rodzaj lubicie najbardziej?

5 komentarzy:

  1. Fajny pomysł na posta! Ja uwielbiam paprykę czerwoną :D
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej nawet nie wiedziałam, że każda ma inne wartości odżywcze. Papryke bardzo lubię. Zdecydowanie wybrałabym czerwoną :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej lubię czerwoną, chodz po właściwościach chyba zacznę jeść także zieloną skoro posiada kwas foliowy. Chodź podoba mi się w żółtej to że pomaga spalić tkankę tłuszczową. Szczerze mówiąć nigdy nie zagłębiałam się w ich właściwości więc post jest bardzo przydatny, oby więcej takich!

    http://dzastinnel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze jest połączenie trzech kolorów papryki :) Pycha z zarazem ładnie i kolorowo :)
    Może wspólna obserwacja? Zacznij i daj znać ,żebym mogła się odwdzięczyć :)Pozdrawiam
    http://catch-a-glimpse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej smakuje mi czerwona ale każdą zjem :P

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.