Prawidłowe nawodnienie, rodzaje wód..

Ktoś na asku spytał mnie o to jaką wodę powinien wybrać. Szczerze mówiąc, nigdy nie zagłębiałam się w to jaką wodę piję, mam swoją ulubioną i tyle. Mimo tego, zainteresowałam się tym i postanowiłam, że napiszę osobnego
posta właśnie tego dotyczącego.


Woda dostępna na rynku.
Mamy trzy rodzaje wód:
- wody nisko zmineralizowane- do 500mg/l
- wody średnio zmineralizowane-  od 500mg/l do 1500mg/l
- wody wysoko zmineralizowane- ponad 1500mg/l

*te mg, to liczba składników mineralnych w litrze





Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu wody i na jakiej podstawie ją wybrać?
Zwracajmy uwagę na ilość składników ważnych dla naszego organizmu, bardzo ważne są przede wszystkim jony wapnia i magnezu, ze względu na to, że mamy ich znaczne niedobory w diecie.
Do codziennego nawadniania organizmu najlepsza jest woda nisko zmineralizowana, ponieważ możemy pić je w  dużych ilościach, nie ma natomiast ona zbyt dużego wpływu na polepszenie naszego zdrowia.. Takie właściwości wykazują te wysoko zmineralizowane i średnio zmineralizowane, wzbogacają one naszą diete o wiele przydatnych minerałów, takich jak np. jod, wapń czy fluor.

Odnosząc się do kwestii tego czy wiek jest wyznacznikiem tego jaką wodę powinniśmy pić, ja osobiście uważam,  że nie. Woda jest tak samo ważna w każdym wieku i etapie rozwoju i to jaką wybierzemy zależy od naszego stanu zdrowia, samopoczucia itp. Wniosek z tego wyciągam taki, że warto jest czytać etykiety. Może się to wydawać nudne i zbędne, ale jeżeli już chcemy tak na 100% o siebie zadbać, to warto poświęcić te parę chwil.




Nawadnianie podczas treningu.
Odpowiednie nawodnienie ma kluczową rolę w efektywności naszego treningu. Dlaczego? Osoby ćwiczące zwiększają ryzyko na odwodnienie swojego organizmu - oczywiste. Ale ile tej wody wypić? Przyjmujemy, że powinno pić się około dwóch litrów wody dziennie. Na około 30 minut przed rozpoczęciem treningu powinniśmy wypić jakieś pół litra wody,
po to, żeby stworzyć tak zwaną rezewę wodną. W ciągu około dwóch godzin ćwiczeń powinniśmy wypić nie mniej niż litr wody. Dlaczego? Dorosła fizycznie osoba traci w godzinę do 1,5 litra potu a wraz z nim ważne elektrolity, dlatego  nawodnienie jest tak ważne.

2 komentarze:

  1. Jejku, ja nawet nie widziałam, że są trzy rodzaje wody... :) Ciekawy post.
    http://lllittleprincess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak myślisz, czy wodę można zastąpić innymi napojami? Na przykład zieloną herbatą? Ja nie przepadam za wodą, a ta zielona herbata z https://big-active.pl/ bardzo mi smakuje :) Mają herbatę z owocowymi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.